Deprecated: Function eregi() is deprecated in /store/cpanel/home/istra365/public_html/libs/mainfile.php on line 3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /store/cpanel/home/istra365/public_html/index.php on line 23

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /store/cpanel/home/istra365/public_html/data/modules/index.php on line 3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /store/cpanel/home/istra365/public_html/data/modules/index.php on line 31
Izolska cestno-pometna strategija
BORŠT
//
11.12.2017
//
15:59
pretežno oblačno  //  Zrak: 17°C  //  Morje: °C

Izolska cestno-pometna strategija

Izola
Objavil / vir: uredništvo, Občina izola (vir slike: SJ)
Objavljeno: 28.11.2016 ob 17:24
Tagi: Izola  //  varnost  //  promet  //  občina  //  strategija  //  parkiranje  //  ureditev  //  Izolani  //  tretja obravnava

Občina Izola je pristopila k izdelavi celostne prometne strategije – dokumenta, kjer so začrtane smernice razvoja prometa v prihodnje. V oktobru se je zaključila prva od štirih faz celostnega načrtovanja, kjer je bil poudarek na analizi trenutnega stanja na področju prometa v občini. Že v prvi fazi je bila vključena širša javnost (preko anketnih vprašalnikov, intervjujev in javnih razprav), ki pa bo pri načrtovanju ključna tudi v ostalih fazah. V mesecu decembru sta tako predvideni dve javni razpravi, kjer bo govora predvsem o viziji in ukrepih za njeno uresničitev. 

Ena najbolj ekstravagantnih točk na izolskih prometnicah. Ne na levo, ne na desno, samo naravnost, a ne prehitro.

Kazalec kakovosti življenja v mestu danes ni več stopnja motorizacije temveč stopnja razvitosti trajnostne urbane mobilnosti. Ta pa je usmerjena v ljudi in ne na avtomobile in promet. Cilj celostne prometne strategije je torej oblikovanje pogojev za izkoriščanje potencialov hoje in kolesarjenja, razvoj privlačnega javnega potniškega prometa in sprememba potovalnih navad občanov. Analiza anketnega vprašalnika je pokazala, da Izola potrebuje izboljšan sistem javnega potniškega prometa, bolje urejene kolesarske poti in več prostora namenjenega pešcem. Slednje bo namreč zagotovilo boljšo dostopnost do delovnih mest in storitev, izboljšanje varnosti, zmanjšanje onesnaževanja in stroškov, ter izboljšanje privlačnosti in kakovosti mestnega okolja, kar vpliva tudi na kakovost bivanja prebivalcev.

Skrb za varnost v prometu

Iz vidika rabe osebnega prevoznega sredstva so raziskave med občani pokazale visok nivo zadovoljstva  s prometno pretočnostjo v mestu. Tudi med samim pregledom je bilo ugotovljeno, da je cestno omrežje v mestu relativno dobro razvejano. V splošnem se je v obdobju zadnjih petnajstih let število prometnih nesreč v občini zmanjšalo za 46 %, kar gre gotovo pripisati vsem ukrepom na področju varnosti, ki jih občina kontinuirano izvaja. Varnost je namreč ena od prioritet občine na področju prometa. Velik del anketiranih (74 %) tako podpira izvedbo ukrepov za umirjanje prometa v mestih in naseljih, kjer je na cesti veliko pešcev, otrok in kolesarjev, kot tudi prilagoditev prometnih površin starejšim in invalidnim občanom (84 %) ter večjo varnost šolskih poti.

 Problematika parkiranja

Za mirujoči promet v mestu so na voljo javne, zasebne in mešane površine. Zaradi pretekle visoke rasti motorizacije se na območjih starejših večstanovanjskih stavb pojavljajo težave s pomanjkanjem parkirišč za stanovalce. Za potrebe kratkotrajnega parkiranja so pogoji dobri, saj je na voljo več parkirišč na obrobju in v mestu samem. Občani so tako s plačljivim režimom parkirišč zadovoljni, kljub temu pa menijo, da je parkirnih mest v bližini domov in delovnih mest v Izoli premalo. Večina je mnenja, da je v starem mestnem jedru nujno potrebna gradnja parkirne hiše.

 Potrebne izboljšave na področju javnega prevoza

V splošnem je raven ponudbe javnega prometa nekonkurenčna avtomobilskemu prometu. Trajnostna prometna ureditev pa predvideva ravno pogostejšo uporabo javnega prometa. Iz rezultatov ankete in intervjujev je razvidno, da večina občanov občine Izola medkrajevnega prometa ne uporablja, kar se pripisuje redkim vožnjam avtobusov ter pomanjkanju avtobusnih postajališč. Občani si sicer javni promet želijo uporabljati, saj večina (83 % vprašanih) vidi potrebo po vzpostavitvi mestnega avtobusa. Hkrati vidijo priložnost za izboljšave v pogostejših povezavah, vzpostavitvi novih linij do predmestnih krajev, več postajališčih medkrajevnega avtobusa ter znižanju cen vozovnic.

 Izziv: postati kolesarjem bolj prijazno mesto

Tudi občani Izole vidijo prihodnost v večji uporabi koles. Več kot polovica jih meni, da so kolesarske povezave in pešpoti neustrezne in premalo osvetljene. Hkrati pa opozarjajo, da obstoječe poti niso v celoti varne in so ponekod neprijazne uporabnikom. Več kot 70 % anketirancev je mnenja, da Izola potrebuje več kolesarskih poti in več površin namenjenih pešcem. Danes se s kolesom sicer vozi le nekaj več kot 10 % vprašanih. Pohvalen pa je podatek, da kar 64 % občanov vsakodnevno hodi peš in si želijo še več prostora namenjenega pešcem. Obstoječe pešpoti so v občini sicer dobro urejene, infrastruktura pa je prilagojena gibalno oviranim.

 V mesecu decembru se proces izdelave CPS nadaljuje z drugo fazo: oblikovanje vizije razvoja prometa v občini. Ta bo tudi osnova za vse nadaljnje korake, zato občane in zainteresirano javnost vabimo na tretjo javno razpravo Sprehod skozi vizijo našega prostora – ukrepajmo danes za prijaznejši jutri, ki bo v četrtek, 8. decembra 2016, ob 17.00 uri v prostorih Srednje šole Izola. Še v istem mesecu, 20. decembra, sledi tudi zadnja, četrta javna razprava, ki bo pomembna za izbor ukrepov za uresničitev zastavljene vizije. Prihodnje leto meseca januarja pa ne velja zamuditi  razstave o viziji in drugih aktivnosti, ki se bodo zvrstile vse do pričetka pomladi.

Povezana vsebina

Komentiraj

Vaš komentar:
Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa komentarjev, ki žalijo, javno spodbujajo sovraštvo, razdor ali nestrpnost, so prekomerno obsceni, oglašujejo, na kakršenkoli način kršijo zakonodajo Republike Slovenije ali huje kršijo splošne pogoje uporabe spletnega portala.
oddaj komentar

Napoved za Istro

  • Pon
    9 // 16
  • Tor
    15 // 11
  • Sre
    8 // 11

Zadnje dodano

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov

O piškotkih

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov

Sejni piškotki

To so piškotki, ki so potrebni za delovanje spletnega mesta.
'ngnSession' - glavni piškotek, ki vzdržuje sejo in se izbriše s potekom seje. Seja privzeto poteče po 2 urah
'OAID' - piškotek potreben za namene oglaševanja, ne shranjujemo nikakoršnih podatkov. Potreben je za preprečevanje podvojenih klikov ter dvojnega prikazovanja. Poteče po 1letu.
'ngnCookies' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede piškotkov
'ngnFacebook' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Facebook piškotkov
'ngnTwitter' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Twitter piškotkov
'ngnGoogle' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Google piškotkov


Več o piškotkih


 Dovoljeno

Facebook piškotki

Piškotki za Facebook vtičnike, ki med drugim vključujejo gumb 'Všeč mi je' in možnost komentiranja izdelkov in novic. Piškotek za to storitev nastavi facebook.com v primeru, da ste to stran že kdaj prej obiskali in poteče v 2 letih.


 Dovoljeno

Twitter piškotki

Piškotki za Twitter vtičnike, ki med drugim vključujejo gumb 'Tweet' in možnost prikazovanja povezanih tweetov. Piškotek za to storitev nastavi twitter.com v primeru, da ste to stran že kdaj prej obiskali in poteče v 2 letih.


 Dovoljeno

Google piškotki

Vtičniki za Google+ platformo, ki vključuje +1 gumb. Piškotek za to storitev poteče po 6 mesecih.


 Dovoljeno